Полезна информация

Истерията по Черния петък

Как да не купим, когато всички ни казват – купи?

Истерията за пазаруване в един точно определен ден завладя и България. Всеки е чувал за Черния петък (Black Friday) и може би вече е купил продукт с % намаление, или ще купи до края не денят.
Едва ли обаче всеки от вас се е замислял за историята на този ден. Ние днес няма да ви караме да купувате нашите продукти с намаление. Нито пък ще ви кажем – за Бога братя, не купувайте!

Нашата цел е друга. Искаме да ви разкажем от къде идва Черния петък. Както и да ви накараме да се замислите дали имате нужда точно от този продукт, точно днес.

Защо последния петък от ноември се нарича Черния петък?

Това е официалният ден за пазар след Денят на благодарноста за американците. Наречен е официално Черен петък, защото много хора излизали на пазар в този ден. Резултата от това бил големи задръствания, инциденти и дори насилие. Това е и причината американците да го нарекът “черен”.
Кои нарече този ден Черния петък?
Полицаите, които били толкова натоварени през този ден, започнали да го наричат така. Продавачите в магазините също започнали да използват този термин. Така уж един весел и добър за икономиката ден си спечелил името Черен петък. През 1961 г. търговци от щата Филаделфия упражнили натиск с цел името да се промени на Big Friday – голям петък, но без успех.

Какво е Черния петък за американците?

Ден за пазаруване по ред причини. Това е първият ден след техния голям празник Денят на благодарноста. Както и денят, в който започва коледното пазаруване. Много от работещите имат почивен ден, с изключение на търговците.

Какво е Черния петък за българите?

Един работен петък, в който между задълженията в офиса служителите следят за добри сделки онлайн. Други се редят на опашки пред магазините, за онзи телевизор с отстъпката, преди да са отворили врати. Трети изобщо не обръщат внимание на намаленията. Има и четвърта група, която е на мнение, че такова нещо като намаление от 70% няма.

Любопитно за Черния петък

Според Google статиските търсенето на словосъчетанието “Черен петък” се увеличава всяка година с около 20%.

Повече от 90% от купувачите сравняват цените преди да купят.

През 2016 г. покупките от мобилни устройства в Европа са били 51% от продажбите на този ден като цяло. Тази цифра показва в каква посока се развива интернет маркетинга и използването на интернет като цяло.

Румънската компания “Данте интернешънъл”, която притежава онлайн платформите eMag и Fashion Days, стигна до крайност като патентова като търговска марка словосъчетанието: “Черен петък”. Да ни е честито!

Черен Петър е все още на разположение за патентоване. Побързайте!